Pressrelease: Live-event och engagerande videoinnehåll

Tekniken Virtual Production, eller Virtuell Produktion, har tidigare endast återfunnits i Hollywood och varit förknippad med regissörer som Steven Spielberg och Peter Jackson. “Vi har finslipat tekniken och paketerat en snabb och effektiv helhetslösning öppen för alla som vill nå igenom mediebruset genom innovativa och iögonfallande videos.” Säger Richard Frantzén, grundare av den unika och prisbelönta filmstudion och […]

“Vi har finslipat tekniken och paketerat en snabb och effektiv helhetslösning öppen för alla som vill nå igenom mediebruset genom innovativa och iögonfallande videos.” Säger Richard Frantzén, grundare av den unika och prisbelönta filmstudion och av många ansedd som den Virtuella Produktionens fader utanför storfilmerna.

“Det här är viktigt eftersom det inte är förrän nu som tekniken är tillgänglig för brett kommersiellt bruk. Talangen agerar som vanligt framför kameran i vår studio men på bild ser det på en gång ut som att de är någon annanstans i en foto-realistisk 3D-miljö som till exempel vanlig greenscreen bara kan drömma om.”

“Möjligheterna att ha visuella effekter som svävande diagram vid årsredovisningar, animerade logos, ditt varumärkes egna färger eller varför inte dinosaurier är oändliga. Man kan göra vad man vill i Virtuell Produktion och därför är användningsområdena så omfattande”.

Studion vann tidigare i år en prestigefylld utmärkelse i Singapore, Markies Awards, för sin kreativa marknadsföringslösning och var den första att producera Svensk nationell TV helt i Virtuell Produktion när Postkodlotteriets grannyra bytte från sändning av torgshower till att helt produceras i virtuella miljöer. Läs mer HÄR.

“Eftersom 3D-miljöerna genereras i realtid kan du ha en färdig produktion klar samma dag, eller till och med livestreama direkt på internet som en hel gaming-mässa vi filmade tidigare i år med Paradox Interactive.” Läs mer HÄR.

Att event i dessa virtuella miljöer blir mer engagerande än annat innehåll märktes tydligt när Lindex var först med att sända live shopping från studion. Då i en virtuell miljö som efterliknade en strandpromenad i Tylösand. Läs mer HÄR.

“Deras genomsnittliga tittarsiffror mer än fördubblades och i kommentarerna var folk helt lyriska” avslutar Frantzén belåtet.

Richard Frantzén med team välkomnar nu press och företag att höra av sig eller besöka studion för att lära sig mer om tekniken som en gång förändrade Hollywood och nu kan förändra event och videomarknadsföring.

Vill du veta mer?

Läs mer om, se en demonstration av och få prisuppgifter för våra nya effektiviserade paket “Virtual Presentation”.

Richard Frantzén

Grundare och teknisk producent
KONTAKTA OSS

Boka en demo i studion

Du är varmt välkommen att besöka studion för att få uppleva effekten live och ställa alla frågor du behöver.

E-mail: hello@virtualstarstudios.se
eller ring på 073-035 00 60
Sveriges mest högteknologiska green screen studio